[iOS] vr-cardboard 충돌 문제
Please provide your development details as below;
1. SDK Version: 4.1.3
2. Development Environment: iOS
3. Tracker/Scanner: ImageTracker
4. License Type: Free, Pro
5. Target Device(Optional): iPhone 6s, iPhone X, iPhone XS
Unity2018.4.5 버전입니다. (2018.4.4 버전 역시 동일합니다.)
1) 프로젝트를 만든 다음 Maxst4.1.3.unitypackage를 넣습니다.
2) iOS 로 Switch Platform 합니다.
3) PlayerSettings->XR Settings->Virtual reality supported를 enabled합니다.
4) Virtual Reality SDKs에 None과 Cardboard를 추가합니다.
5) 빌드 후, ImageTracker 씬에 들어갑니다.
6) 마커를 비추는 순간 크래시가 일어납니다.
안드로이드에서는 정상 작동하지만, iOS만 문제가 일어나네요.
빠른 해결 부탁드리겠습니다.
Hello, just wanted to say that we are also facing the same problem on iPad. We have a project in which we include the virtual reality sdk but we do not use it in the scene where MAXST is used but on a completely different scene. We get the same problem. As soon as the image tracker identifies the target it freezes and crashes. I could post screenshots if needed. The basic error message is the same (malloc error for object ... pointer being freed was not allocated).
The problem does not occur on Android with the same project setup.
해당 설정에서 죽는 것 확인하였습니다. 검토해보고 다시 답변 드리겠습니다.
감사합니다.
Leo
Maxst Support Team
Maxst SDK는 VR을 공식적으로 지원하지 않습니다.
감사합니다.
Leo
Maxst Support Team
공식 지원이 없다는것은 앞으로 이 문제에 대한 해결도 없다는것과 같은 얘기인가요?
안드로이드에서 정상작동해서 pro 구매를 한건데말이죠.
검토 후 답변드리겠습니다. 시간이 조금 소요될 수 있습니다.
감사합니다.
Leo
Maxst Support Team